Meritev koeficienta retrorefleksije

Skoraj vsi prometni znaki so retroodbojni, kar omogoča njihovo vidnost in čitljivost ponoči

Prometni znaki se uporabljajo za vodenje in usmerjanje prometa, in sicer v obliki smernih znakov, turističnih znakov, znakov prepovedi, opozorilnih znakov, prometnih tabel itd.
Skoraj vsi prometni znaki so retroodbojni, kar omogoča njihovo vidnost in čitljivost ponoči ob osvetlitvi avtomobilskih žarometov. Površina prometnega znaka je narejena iz retroreflektivnih folij v obliki premaza z barvnimi prekrivnimi filmi ali sitotiskom za oblikovanje ozadja z eno ali več legendami in robom.
Retroreflektivni prekrivni materiali – folije lahko temeljijo na tehnologiji steklenih kroglic ali pa so mikroprizmatični. Tako, kot talne označbe so tudi prometni znaki izpostavljeni obrabi, ki jo lahko povzročijo toplotna obremenitev, učinek UV, onesnaženje in poškodbe. V nasprotju s talnimi označbami pa se prometni znaki obnavljajo manj pogosto.

Meritev koeficienta retrorefleksije
Če želimo zagotoviti optične lastnosti folij po minimalnih standardih, jih je potrebno periodično preverjati. V podjetju DELTA Light & Optics so razvili serijo RetroSign GR3 za merjenje refleksivnih vrednosti (RA), ki jo uporabljamo v našem podjetju. Instrument RetroSign GR3 omogoča meritev vseh vrst folij brez nastavitev glede na vrsto folije ali barvo. GR3 instrument ima geometrijo usklajeno z nacionalnimi specifikacijami CEN (EN 12899-1).

Običajno merilo retrorefleksije retrorefleksnih prometnih znakov je koeficient retrorefleksije RA, ki ima nekoliko drugačno definicijo kot koeficient retrorefleksne svetilnosti RL. Povezanost med obema je podana z enačbo RA = RL x cosβ, kjer β predstavlja vhodni kot svetlobe na prometni znak.
Enota, uporabljena pri RA, je cd∙m-2∙lx-1.

Zaradi ožine retroreflektnega žarka je vrednost RA odvisna od kota opazovanja α, ki meri kotni položaj oči voznika glede na sredino retroodbojnega žarka. Vrednost RA se na splošno zmanjšuje s povečevanjem kota α, kar ustreza zmanjšanju, ko se voznik približuje prometnemu znaku. To povzroči izjemno funkcijo, da svetilnost prometnega znaka ostane približno konstantna v vsej razdalji med približevanjem.

Zaradi teh odvisnosti so standardi za prometne znake opredeljeni kot minimalne RA vrednosti v tabelah z α in β kot parametroma. ASTM (D 4956) razlikuje med dvema tipoma obdanih (enclosed) leč, zaprtih (encapsulated) leč in več tipi mikroprizmatičnih pr
Za meritev uporabljamo prenosni instrument RetroSign GR3. Več o instrumentu in možnosti obdelave podatkov si lahko preberete tukaj.

Za dodatne informacije nas lahko pokličete na 0599 33 015 in 041 693 198 ali nam pošljite sporočilo.